Den
viste Lancia er en B20, med en franskbygget special
karrosse, en såkaldt one off. Som så ofte,
viste det sig, da den først blev skilt ad, at
den påkrævede restaurering, skulle blive
meget mere omfattende, end oprindelig antaget. Det endte
med at der måtte fremstilles en helt ny bund,
og sider næsten 1/2 meter op.
Lancia
B20
Som
det tydeligt fremgår af de næste 8 billeder,
så var tæringerne virkelig omfattende
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Næste
funktion, efter at have befriet karrossen for al mekanik,
og monteret den i et "bur", der gjorde det
muligt at lægge den på den ene eller den
anden side i en vinkel på enten 45, eller 90 grader,
var at få karrosseriet sandblæst. Havde
der været flere tæringer, som endnu ikke
var opdaget, så blev de ganske tydelige nu
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Vurdering
af rustangrebet
Midlertidig
afstivning
Nyt
indvendig sidepanel
Nyt
mellempanel
Køleribber
forreste hjulkasse
Nu
var der kun een vej, det var fremad, gå hele vejen,
uden at snyde hjørner nogen steder. Det er god
skik at bevare så meget af den oprindelige bil
som overhovedet muligt. Her var der ikke så meget
at tage stilling til, inder paneler, mellem paneler,
yder paneler og bundplader, alt måtte nyfremstilles.
Kun kardan tunnellen i midten af bilen kunne bevares.
Ny
bundplade
Sidepanel
Bundplade
monteret
Reparation
af indvendig bund
B
stolpe fremstillet
B
stolpe fremstillet
B
stolpe fremstillet
B
stolpe fremstillet
Nye
bundplader, blev fremstillet, med nøjagtig samme
mål og forstærknings profiler som de originale.
Der
var mange vanskelige opgaver undervejs, en af de mere
krævende, var at fremstille nye plade profiler
til erstatning af B stolpen ved side vinduet.
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
af døre
Reparation
front
Som
det ses krævede også dørene en kraftig
renovering, faktisk var det kun den øverste halvdel
af yderpladen, som det var muligt at bevare. Karrosserisider
og hjulkasser på begge sider af dørene
i både højre og venstre side gjore også
krav på at blive renoveret.
Reparation
af karrosseri side
Reparation
af døre
Reparation
af bagagerumsklap
Reparation
af bagagerumsklap
Tilpasning
af døre og klapper
Tilpasning
af døre og klapper
Tilpasning
af døre og klapper
Hjelm
og bagklap krævede en meget kraftig arbejds indsats,
men som det tydeligt fremgår af de sidste billeder,
blev arbejdet afsluttet med et flot resultat