MG
navnet er jo nok kendt af alle, der er lavet adskellige
modeller af bilen i tidens løb, den viste er
en model TA, som i en årrække havde været
udstillet på Ålholm Automobilmuseum, inden
den nuværende ejer købte den.
Bilen lever helt op til standarden om en total restaurering.
Som det ses af de følgende billeder, så
bilen ganske akseptabel ud, den kørte for så
vidt også ganske udmærket. Den egentlige
grund til overhovedet at begynde at reparere på
den var, at kunden ville have bilen malet i en anden
farve, men han ville først lige have ordnet den
lille smule tæring, der var i kanten ved bagskærmene.
Tilsyneladende
en nydelig bil, lige til at køre i
Som
det tydeligt fremgår af de næste billeder,
så var tæringerne virkelig omfattende
Tilsyneladende
en ganske pæn bil
Så
er der åbnet for elendighederne
Så
er der åbnet for elendighederne
Så
er der åbnet for elendighederne
Træstellet
skal fornyes
Træstellet
skal fornyes
Bagenden
Chassiet
Som
det fremgår, så nåede vi ret hurtigt,
i takt med, at adskillelsen skred frem,
"the point of no return", der var pludselig
ingen vej tilbage, nu var det kun fremad, gå hele
vejen og ikke springe over nogen steder.
Nye
trinbrædder
Forskærmene
Pladedele
måtte nyfremstilles
Pladedele
måtte nyfremstilles
Motor
og undervogn
Motor
og undervogn
Samling
af den nymalede karrosse
Samling
af den nymalede karrosse
Foruden
nødvendig reparation af træstellet, var
det også nødvendigt med omfattende reparation
af pladerne, bland andet blev det nødvendigt
at fremstille helt nye trinbrædder.
Men
selvom det var en større restaurering, lykkedes
det igen at blive færdig med et flot resultat
og en tilfreds kunde.